Pociągające rzęsy

uroda-2Przy rzęsach bardzo ważne jest dokładne wyczyszczenie tuszu przed położeniem się spać, czyli szczególną uwagę trzeba zwrócić na demakijaż rzęs. Jeśli pozostawimy tusz to przez noc rzęsy się osłabia i mogą nawet wypaść. Nie rzadko powoduje to też zaczerwienienie i podrażnienie. Po demakijażu można rzęsy pokryć odzywka z keratyną. Podstawą dobrego makijażu rzęs jest odpowiednia maskara, najlepiej spróbować przynajmniej kilku i wybrać odpowiednia dla siebie. Ważne by dobrze rozrzedzała rzęsy i równomiernie rozrzedzała je tuszem. Szczoteczkę zawsze przesuwaj od nasady górnych rzęs ku górze ruchem delikatnie zygzakowatym., Górne rzęsy maluj dwa razy a dolne tylko raz. Zastosowanie tak zwanej zalotki też ma sporo plusów, dzięki temu rzęsy wydaja się dłuższe a oko większe. Przysuwamy ja do rzęs i zaciskamy na około 10 sekund. Potem łapiemy włoski na 1/3 długości i znowu zaciskamy. Po kolejnych 10 sekundach łapiemy na 2/3 wysokości. Potem rzęsy do razu pomaluj, bo tusz utrwali ich nowy kształt. Może się też okazać, że będziesz chciała optycznie zagęścić rzęsy. Mamy i na to sposób. Miękką kredką do oczu narysuj kreskę na brzegu powieki tuż u nasady rzęs. Jeśli chcesz to zrobić to zawsze przed użyciem zalotki, jeśli masz takie w planach oczywiście. Innym wyjściem jest przyklejenie sztucznych rzęs.

Minerały i witaminy najlepsze dla organizmu

zdrowa-dieta2By mieć piękne, mocne i lśniące włosy musisz zadbać o nie od środka tzn. zapewnić im odpowiedni dobór witaminy A, żelaza i cynku. Witaminę A dostarczysz i w mięsie, wątróbce, mleku i jego przetworach, maśle, witaminizowanych margarynach, żółtku jaj i rybach. Czyli każdy znajdzie je w tym co lubi. Jeśli chodzi o żelazo to zawiera je mięso, drób, ryby, rośliny strączkowe, płatki owsiane, warzywa i pełnoziarniste pieczywo. A cynk znajdziesz również w mięsie ale tym razem czerwonym, rybach, owocach morza i fasoli. Możemy również dbać o efektywną pracę naszych nerek. Zarówno one jak i pęcherz potrzebują potasu, by móc oczyszczacza nasz organizm ze szkodliwych substancji. Potas znajdziemy w owocach, warzy warzywach strączkowych, pomidorach i pełnoziarnistym pieczywie. A by nasza skóra wyglądała zdrowo również potrzebuje witamin A, C, D, E, H i selenu. Witaminy A, C i E to witaminy mdłości, ponieważ zwiększają one ilość włókien kolagenowych w skórze i zwalczają wolne rodniki. Chronią ją również przed promieniami UV. Witaminę C znajdziemy w natce pietruszki, cutrusach, czarnej porzeczce, a witaminę E w olejach roślinnych, pełnoziarnistych kaszach, orzechach, warzywach liściastych, jajkach. Witamina H czyli biotyna znajduje się w żółtkach, warzywach i mleku.

Jaki makijaż dla cery z problemami

uroda163Jeśli twoja twarz wysypana jest piegami i plamami, to przede wszystkim do codziennej pielęgnacji stosuj specjalny krem wybielający przebarwienia. Wówczas łatwiej ci będzie zamaskować je pod codziennym makijażem. Robiąc makijaż najpierw nałóż na twarz przejrzysty podkład w kolorze cery. Następnie aplikuj korektor w miejsca gdzie twoje piegi są najbardziej widoczne. Na koniec całość wykończ sypkim pudrem. Jeśli borykasz się z rozszerzonymi naczynkami lub masz czerwone ślady po trądziku to twoim największym przyjacielem będzie zielony korektor, który zamaskuje niedoskonałości. Zielony korektor nakładamy na nasze twarzowe mankamenty, a następnie rozprowadzamy cienką warstwę podkładu w kolorze naszej cery. Korektor ten świetnie się spisze jeśli mamy skłonność do czerwienienia się policzków. Aby ukryć cienie pod oczami wystarczy użyć korektora. Dobierz taki by był zbliżony jak najbardziej do koloru twojej cery. Jeśli będzie on zbyt jasny to zrobimy sobie białe podkówki, które będą się bardziej rzucały w oczy niż ciemne. Korektor nakładamy punktowo, a następnie wklepujemy go za pomocą specjalnej gąbki lub opuszka palca. A gdy na twojej twarzy znajdują się blizny np. po trądziku przebytego w młodzieńczym wieku, również może je zamaskować makijaż. Lekko wypukłe niedoskonałości należy przyciemnić wybierając korektor o ton ciemniejszy od twojej cery.

Odnowa dla skóry

odnowaZabiegi złuszczające są bardzo ważne, dlatego można o nich czytać na każdym portalu o tematyce kosmetycznej. My też wiemy jak to jest ważne dla urody, poniżej zamieszczamy kolejny artykuł o odnowie skóry. Na początku chciałabym poruszyć tematy peelingu na zmarszczki. Mało kobiet o tym wie, ale zabiegi złuszczające i peelingi potrafią odmłodzić skórę. Jest to wskazane szczególnie po 40 roku życia, kiedy to proces odnowy przebiega dużo wolniej. Jeśli jesteś w tym wieku to nawet dwa razy w tygodniu sięgaj po peeling, używaj kosmetyków z drobinkami oraz tych mocniejszych z retinolem i kwasem hialuronowym. Pamiętaj by nakładanie peelingu połączyć z masażem skóry. Dzięki temu poprawi się krążenie a tym samym zwiększy się ilość substancji odżywczych, jakie do niej docierają. Zainteresuj się też kosmetykami z kwasami owocowymi, mam tu na myśli szczególnie kremy. Dzięki nim pobudzisz odnowę komórkową, rozjaśnisz przebarwienia i wygładzisz zmarszczki. Jeśli masz cerę mieszana i tłusta to potraktuj ją peelingiem gruboziarnistym. Zabieg taki przeprowadzaj jak najczęściej, chyba, że twoja cera ma krostki, wtedy musisz uważać. Efekt wygładzenia skóry można wydłużyć poprzez stosowanie remów z kwasami. Jeśli twoja skóra jest sucha i skłonna do podrażnień to postaw na peeling z lipidami i składnikami natłuszczającymi. Na noc możesz, jako uzupełnienie użyć kremu ze składnikami złuszczającymi.

Jak dbać o paznokcie

paznokcie-dbanieJeśli jesteś już w dojrzalszym wieku to wciąż mogą być gładkie i lśniące, musisz tylko poświecić im więcej czasu. Zastosowanie odpowiednich kosmetyków spowoduje że płytka będzie twarda i dobrze nawilżona. Zacznij od stosowania odzywek wzmacniających o ile masz problem z kruchością paznokci. Warto też przeprowadzić kurację z witaminami A i E. Podobny efekt można dosięgnąć smarując je olejem z wiesiołka. Ozywaj tylko papierowego pilniczka. Na skorki używaj żelu zmiękczającego a potem usuwaj je za pomoc patyczka. Jeśli twoje paznokcie są matowe to nacieraj je olejkiem rycynowym. Kolor i typ lakieru dobieraj do wieku. Są też tak zwane kolory uniwersalne czyli jasnoróżowe, bezowe i mleczne. Nakładaj też bazę pod lakier, jest to dobry kosmetyk. Zadbaj nie tylko o paznokcie ale i o dłonie. Używaj raz na jakiś czas serum przeciwzmarszczkowego. Wskazane jest też używanie do mycia płynu z hydrokwasami. Nie zapomnij o pilingu, wskazany jest gruboziarnisty przeprowadzany kilka razy w tygodniu. Ważne jest też odpowiednie nawilżenie skory zatem pij dużo wody. Warto też udać się do kosmetyczki by dobrała jakiś zabieg odpowiedni do stanu naszych dłoni. Nieodmładzane czy mezoterapia potrafi wiele zdziałać.

Rumieńce na twarzy

rumienceRumieńce na twarzy są powodowane przez rozszerzone naczynka, może to się przytrafić każdej z nas bez względu na wiek. Cera, na której łatwo rysują się rumieńce jest charakterystyczna dla kobiet z tej części Europy. W niektórych przypadkach wystarczy zaledwie kilka godzin an plaży by pojawiły się nowe pajączki. Maja do tego szczególna skłonność kobiety ze słabymi naczynkami krwionośnymi. Zjawisko to nasila się szczególnie po 40 roku życia, ponieważ wtedy słabsze jest już mikrokrążenie w skórze, zaczyna też brakować kolagenu. W wyniku tego naskórek staje się coraz bardziej cieńszy i wszelkie niedoskonałości są bardziej widoczne. Dobrym rozwiązaniem wydaje się być wzmocnienie naczynek. O skórę trzeba dbać każdego dnia, podstawą jest prawidłowe nawilżenie i natłuszczenie cery. Im bardziej będzie przesuszona tym zaczerwienienia będą bardziej widoczne. Wybierz, zatem krem, który nie tylko wzmocni naczynka, ale też dobrze nawilży. Jesienią na przykład warto wybrać krem z dużą ilością witaminy C. Jest ona jednym z najmocniejszych antyoksydantów, czyli pokonuje wolne rodniki siejące spustoszenie w naszym organizmie. Potrafi też ona uszczelnić i wzmocnić naczynka. Zadbaj też o prawidłową nocną pielęgnację w kosmetykach na noc powinny się znajdować takie składniki, które łagodzą podrażnienia i zaczerwienienia. Szczególnie polecane są preparaty z arniką.

Wygładzamy plecy i dekolt

Uroda7Mamy czas imprez karnawałowych i wiele z nas będzie chciało założyć suknie z dużym wycięciem z przodu i na plecach. Ale warto najpierw przyjrzeć się skórze w tych rejonach o ile specjalnie o nią nie dbałyśmy. Jeśli skóra będzie w złej kondycji to sama suknia nie zachwyci. Często zdarza się zapomnieć o dekolcie i o plechach przy codziennej pielęgnacji. Gładka skóra na pewno odejmie ci lat, więc zacznij o nią dbać. Gdy robisz wieczorny demakijaż to oczyść też oprócz twarzy dekolt. Jeśli masz cerę tłustą to odpowiedni będzie żel, jeśli suchą to mleczko a do normalnej użyj płynu micelarnego. Pod prysznicem przydadzą się żele nawilżające, zwykłe mydło może być zbyt mało delikatne dla skóry na dekolcie. Podczas prysznica czy kąpieli dokładnie myj plecy, wiele kobiet robi to szybko i z mizernym efektem powoduje to zbieranie potu i serum. Potrzebna będzie szczotka z długą rączką. Staraj się tez unikać kąpieli z zbyt gorącej wodzie bo wysuszysz naskórek. Skóra w tych rejonach powinna być miękka,. Zakoleguj się więc z peelingiem i balsamem. Konieczne będzie zastosowanie łagodnego peelingu. Zabieg taki wystarcz zrobić raz na tydzień. W dekolt trzeba też codziennie wklepać krem nawilżający z kwasem hialuronowym i witaminą E. Do pleców warto raz na tydzień użyć peelingu gruboziarnistego.

Czułe punkty twarzy dojrzałej kobiety

dojrzalaJednym z problemów dojrzałej skóry jest owal twarzy. Siła grawitacji ciągnie skórę w dół, a policzkom może brakować objętości. Wówczas należy wybierać kosmetyki o silniejszym działaniu i częściej zafundować sobie wizytę u kosmetyczki. Jeśli chodzi o kosmetyki to stosuj te, które mają właściwości napinające z właściwością koenzymu Q10, alg i peptydów, które zwiększają gęstość skóry poprzez wzmocnienie włókien kolagenowych. Na owal twarzy pozytywnie również wpłynie systematyczny masaż. Polega on na gładzeniu żuchwy złączonymi palcami w kierunku uszu. Pamiętaj, że niekorzystnie na owal twarzy wpływa postawa twojego ciała jak np. garbienie się czy pochylanie głowy. Kolejna część naszego ciała, o którą powinnaś szczególnie zadbać jest szyja. Skóra na szyi ma specyficzne wymagania. Potrzebuje kremów o bogatym składzie i lekkiej konsystencji. Dokładniej oczyść szyję przed nałożeniem kremu najlepiej sprawdzi się tu nawilżające mleczko lub tonik albo płyn lub mleczko micelarne. Pamiętaj by nie myć tej części ciała gorącą wodą, bo to sprzyja wiotczeniu. Krem wklepuj dwa razy dziennie i sięgaj po te, które zawierają peptydy, glicerynę, masło shea i olejki. I minimum dwa razy do roku zastosuj kurację z preparatem typu serum. Pamiętaj również o delikatnej skórze pod oczami. Jest to strefa podatna najbardziej na pierwsze zmarszczki, ale jej odpowiednia pielęgnacja przynosi szybkie efekty.

Co niszczy włosy

wlosy-problemNajczęściej popełnianym błędem jest suszenie włosów zbyt gorącym powietrzem. Powoduje to otwieranie i strzępienie łusek włosa. To nie wszystko, bo stwarza to sytuację, w której do wnętrza włosa mogą wniknąć substancje szkodliwe. Objawia się to brakiem połysku i elastyczności. Dlatego ważne by pozwolić włosom schnąć przez kwadrans, potem ustawiamy dość silny nawiew. Jeśli jest taka możliwość to zrezygnuj z suszarki i prostownicy. Szkody wywoływane przez te dwa urządzenia są niemal identyczne. Przyczyną może być też używanie zbyt silnego szamponu. Niektóre składniki tam się znajdujące to silne detergenty, mogą one nadmiernie wysuszać nie tylko włosy, ale i skórę. Ważne by czytać etykiety szamponów, zaletą będzie to, jeśli w nich będą znajdowały się wyciągi roślinne. Błędem jest też nakładanie odżywki od razu po myciu WSW i szybkie jej spłukanie. Jest to błąd, bo nie dajemy czasu by kosmetyk mógł zadziałać. Aby nakładanie odżywki miało sens musi się ona na włosach znajdować przynajmniej przez kilka minut. Skutecznym sposobem na poprawienie kondycji włosa jest zawinięcie łowy folia i ręcznikiem po nałożeniu odzywki na pół godziny. Zwróć uwagę też na to czy twoje kosmetyki do włosów nie są na bazie alkoholu. Na co dzień nie używaj szczotek z plastikowymi lub metalowymi ząbkami. Niszczą one strukturę włosa robiąc przy tym mikrouszkodzenia i generując rozdwajanie końcówek.

Jabłko na zdrowie

jablkaJabłek jadamy za mało, a to nie za dobrze, bo są to owoce zdrowe i nisko kaloryczne. 100g owocu ma tylko 52 kcal, zawiera od tego sporo błonnika i dużo pektyn. Dają one uczucie sytości gdyż pęcznieją w żołądku. Zauważono, że jabłka obniżają poziom cholesterolu we krwi znacznie też zmniejszają ryzyko zawałów i nowotworów. Wspomagają też prace układu pokarmowego i dbają o jego naturalną florę bakteryjna. Tym samym mają one wpływ na odporność organizmu. Przypomnę tylko, że nasz odporność w wielkim stopniu zależy od pracy naszego układu trawiennego. W jabłku są też cukry dodające na energii. Znajdziemy tam też witaminy A, C, B1 i PP oraz składniki mineralne. W skórce każdego jabłka znajdują się przeciwutleniacze, wzmacniają one serce, zapobiegają też tworzeniu się zakrzepów we krwi. Chronią też naczynia przed stanami zapalnymi i przyśpieszają ich regenerację. Tym samym jabłka są cenne zarówno dla dzieci jak i dla osób starszych. Jedz je szczególnie, jeśli masz dietę odchudzającą, cierpisz na bezsenność, przemęczenie czy osłabienie. Jabłko poprawia też ogólna kondycję naszego ciągła. Owoce te sprawdzą się też przy obrzękach. Poprzez swoje właściwości moczopędne potrafią zmniejszyć opuchliznę nóg. Twarde jabłka potrafią też wzmocnić żeby i działa poprzez ich gryzienie. Nie stroń też od kieliszeczka cydru.